Informacje

534 tysiące złotych na indywidualizację procesu nauczania

Ponad 534 tysiące złotych wyniosła wartość projektu systemowego „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Mieście Jaśle” zrealizowanego w dziewięciu jasielskich szkołach podstawowych w latach 2011-2013.

Projekt realizowany był w dziewięciu jasielskich szkołach podstawowych, a w jego ramach zakupione zostały dodatkowe pomoce dydaktyczne oraz przeprowadzono ponad 6 tys. godzin zajęć dodatkowych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami. W zajęciach uczestniczyli uczniowie mający trudności w czytaniu i pisaniu, w zdobywaniu umiejętności matematycznych i nauk matematyczno-przyrodniczych. Dodatkowo przeprowadzone zostały zajęcia z gimnastyki korekcyjnej, zajęcia terapeutyczne (neurologopedyczne, warsztataty plastyczno-techniczne), informatyczne, artystyczne (plastyka, taniec, teatr), sportowe, socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne.

Szkoły podstawowe realizujące dodatkowe zajęcia z dziećmi zostały wyposażone w sprzęt audiowizualny i nowoczesne pomoce dydaktyczne (m.in.: tablice interaktywne, projektory multimedialne, meble szkolne, przyrządy gimnastyczne, programy edukacyjne, gry logiczne, podręczniki i ćwiczenia oraz zabawki rozwijające sprawności percepcyjne). Uczniowie objęci indywidualizacją nauczania w znacznym stopniu podnieśli swoją wiedzę, umiejętności jej praktycznego wykorzystania, kompetencje społeczne i sprawność fizyczną. Przeprowadzone wśród uczniów oraz rodziców badania ankietowe wykazały bardzo duży poziom zadowolenia z efektów realizacji projektu.

Projekt w całości został sfinansowany ze środków zewnętrznych (85 proc. z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 i 15 proc. z budżetu państwa).

(UMJ)

SŁOWA KLUCZOWE